CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, December 3, 2008

histo mmg best!!

mggu ni aku dh msuk bhgian embedding..tp tak grossing2 pun..
tah ble lah leh wat grossing sendiri.
MLT sume bz..
sian kteorg..agknye nnt dh hbes lab tu takde tissue block sendiri..huhuhu..
td aku embed autopsy case..
wat sendiri tuh!!..
MLT tu percayakan aku ngan nat..
lgpun kalo tgok slalu..cpt lah belajar step2 nye..

lps embed, kteorg wat block trimming..
gune microtome..
best gler!!
hahahaha..
disebabkan ramai MLT yg takde..so kteorg diberi kepercayaan utk wat trimming..
mule2 susah gak la nk gune microtome tu..
terkial2 gak..gune auto lain cket dgn manual yg ade kt lab kolej tu..
tp ble dh lepas trim 2 block..ok dh..

mggu ni aku rse mcm aku dh jd MLT yg sebenar..
hahaa..hr isnin hr tu dgn ptg td aku kene assist pathologist wat grossing..
aku kene tulis ape yg dia ckp mse tgh grossing tu..
kene soal2 lak tu
nseb dpt jwb..heheh
byk yg aku blaja dr pathologist ni..
name dia Dr.Ngan Kah Wai..
ade sesape yg knl tak? hehee..
ape agknye benda bru yg aku dpt buat esok ek?

ok lah..mata aku pun dh kuyu ni..
tiap pg kene bgun awl nk g keje..
lalalala~
bubye~

2 cakap-cakap:

guten tikal said...

err..tumpang tanya..Dr Ngan Kai tu kenal ngan Doctor Gin Kah tu x..??

~.::b e e::.~ said...

ahaks..dia tak knl doc gin kah lah..wawawa..